Wednesday, May 28, 2008

Bajsmakt Maktbajs

Idag föreläste professon Ahrne om makt, det var en intressant föreläsning, och det jag tog till hjärtat är att vapen alltid är ett sätt att visa eller vinna makt.
Detta fick mig att tänka på att vi alla är beväpnade, vi kan alla bajsa.

Detta blev jag varse på en arbetsplats, då en ängel kom ut med näven full av bajs och det fanns en klar hotbild mot mig. Resten av amunitionen fanns att finna i tvättmaskinen..

Med detta vapen vände ängeln på maktpositionerna, detta ska väl ses som ett bra tecken för på något vis så visar det på människans frihet: Kan du inte tala eller göra dig förstådd, och är jäkligt missnöjd med hur snabbt O´boyen kommer på bordet kan du alltid hota med bajs.
Hur konstigt det än må låta är jag inte ett dugg ironisk utan detta visar ju bara på hur osymetriskt förhållandet mellan personal och boende är.
Då och då får man sig en tankeställare, ibland balanseras makten på en bajskorv.

No comments: