Wednesday, December 13, 2006

UNESCO

Idag mår jag slightly illa.
Jag är med i en svensk kör som just nu tvingar på fransoser vår vackra och stämningsfulla luciatradition.'
Igår lussade vi på en stor fest på UNESCO. Vi sjöng som vanligt vackert, och folket stod där och grät. Efter fick vi fritt mingla runt bland alla högdjur, synnerligen intressanta människor. Buffén var fantastisk, och baren var alldeles för öppen. Efter alldeles för mycket gratis champagne, styrde vi kosan mot den synkigaste baren vi kunde finna. När vi efter ett par timmar tömt deras vinförråd drog vi hem till en kompis och drack mer skumpa.. min hjärna skumpar löst idag.
Jag håller nu på att försöka lokalisera mitt bortssupna lucianattlinne.. hm,m..
Med det är kul, fast man är trött idag, när ska man lära sig ta "ett" glas. Mycket kul folk i denna kör också, fick igår veta att en av de jättetrevliga tjejerna är i hop med en stridspilot! faan -sånt gör mig både imponerad och avundsjuk.. vill ha vill ha! Men men man kan ju inte få allt..
surrit inlägg detta men kanske är jag fortfarande berusad. Men håll med, är champagnen gratis vore det en synd att inte inta största möjliga mängd.
ska nog gå och kräkas lite nu, innan vi sjunger upp igen'

2 comments:

Anonymous said...

Undrar inte fransoserna vad det är för fel på "oss" när vi kommer med ljus i håret och strutar på huvet och sjunger underliga sånger i vita särkar?

Ullton said...

Absolut! de tror att vi är de sångansvariga i kukluxklan! hahaah