Saturday, December 30, 2006

Nyårsrapport från en storstad

Människor hetsar, människor konsumerar som aldrig förr. Man ser stressen i människors ögon, allt ska vara perfekt. Flaskorna ska vara kylda och ostronen ska vara färska.
Något många inte ser är att de utslagna människorna har en desperat blick, som är än mer påtaglig nu.
Ganska självklart när man tänker efter, för nu är tiden då alla är så jävla lyckliga, nu är tiden som vi firar ett nytt år som ska bli mer framgångsrikt och mer rosaskimrande än det som gått.
Hur faan ska någon som inte har något hantera detta?
Jo genom att konsumera mer av det som för stunden är det mest effektiva ångestdämpande medlet i världen.
Har åkt en del metro idag, i varje vagn jag åkte satt en utslagen människa och var så onykter och ångestfylld, att den ångest människan i fråga kände låg som ett tjockt svart täcke i vagnen. Och vad gör man? jo man byter vagn, och påminner sig om att man måste fålla festblåsan innan morgondagen.
Faan vilka dåliga människor vi är.
Kommer vi någonsin lära oss? Vill vi lära oss?
Jag ska käka pasta o pesto i morgon och lägga mig tidigt, just för att jag skämms. Men samtidigt vet jag att det inte blir så..'
Gott nytt ångest år!

No comments: