Monday, December 11, 2006

svanmamman ullton

Ojoj
Platserna var perfekta, jag satt i min lilla rävboa på högsta balkongen. Orkestern dånade i diket, och den kvinnliga dirigenten öste på!
Sen kom svanarna, de var vackra seniga dansare med dun mammelucker! Hur kan människor vända ut och på sina kroppar på detta sätt? Varje rörelse såg naturlig och enkel ut, men måste vara enormt repeterad.. oj vad impad jag är!

huvudrollsinnehavarna var fantastiska, den ena var en homoprins och den andra var besyddar svanen.. ojoj det var så vackert, jag kan inte beskriva det! Man uppslukas av teaterns magik för det måste ju vara magi.
Alla mina framtida söner ska skolas hårt i balettskola, sen när iallafall en av dom lyckas och blir en hyllad dansare, ska hans mor (petite moi) hänga backstage och kolla in hans dansarvänner..
oohh hoppas att lilla Hjalmar kommer att göra mamma stolt!
ojoj denna vecka har definintivt svantema, men jag undrar på vilken bar man hänger om man är svan, någonstans vid Seine antar jag.. hmm måste kolla upp detta.

Har precis pratat med Opera Ernesto, han kanske kommer hem och firar jul med oss! myspys, och pappa kan få O helga natt sjunget live!
Kram Alla!

1 comment:

Madde (maddepladder) said...

Kram, kram till dig med! Har dessutom kramat Alex för ett tag sedan från dig som jag utlovade!