Thursday, December 28, 2006

Stina Möter Ullton

Hur har det gågna året varit?
Turbulent och roligt, som det nästan alltid är. Jag gjorde tvärvändning i mina studier, pluggade komvux, flyttade ut min älskade lägenhet på Nygatan. Flytten ledde till att jag flyttade in hos en kompis, och att jag bodde hemma hos päronen i omgångar. Jag kände då mina fria vingar, som man får utan fast bostad, och dessa vingar tog mig ända till Paris.

Vad har varit bäst/sämst med året.
Oj det finns mycket att ta av, men flytten till Paris är ju en av de roligaste sakerna som hänt. Det har funnits mycket tråkigheter också men min vana trogen så förtränger jag det flesta tråkigheter innan dessa äter upp mig.

vilka människor har kommit att betytt något under året?
FAmiljen betyder alltid massor, de står ut med alla konstiga idéer jag får och stöttar mig alltid. Satu min lilla ängel bjöd mig till sitt hem och jag kände mig alltid välkommen detta betydde och betyder oerhört mycket för mig.
Alexandra lät petite moi att vara toastmadame på sitt bröllop vilket också var stort och ärofyllt.
Olle har jag haft fruktansvärt kul med i år, många roliga turer i hans lexus, frågan är om jag skulle gilla honom lika mycket om han körde opel micra?! hehe antagligen inte.
Alla människor jag har träffat både i jobb och privat har betytt mycket, man lär sig ju liksom något av alla, mest av puckona, vilka i år varit många..
hur kommer 2007 att te sig
JAg kommer att bo kvar i Paris till sommaren, sen ska jag till Stockholm och fortsätta mina studier. Det känns som jag är mogen för det nu. Det finns tid för att flänga runt och samla visitkort och det kommer ju en tid när man måste börja ringa dom på visitkorten. Jag tror att jag är där nu.
Jag trodde först att jag skulle stanna i Paris resten av mitt liv, men den romantiska slöja som jag omsorgsfullt svept in hela Paris i börjar att blekna. JAg har nog kommit fram till att det inte spelar så stor roll var man är utan vad man gör, och vem man är. Kanske börjar man så smått hitta sig själv.
Hur går ditt bokprojekt?
DEt har flutit på ganska bra, men just nu har jag inte tittat på det stora dokumentet på ett tag. JAg vet inte men det skrämmer mig lite.
Jag har börjat skrämmas lite, tänk om det skulle bli något och folk skulle ha åsikter om det? Tänk om folk skulle tycka att det var dåligt? Eller ännu värre tänk om de skulle tycka att det var bra, och kräva ännu ett alster? fatta pressen.. MEn men för att se blygsamt på hela projektet så tror jag att jag är helt ekonomiskt oberoende om ett par år, kanske ska jag köpa en lite ö där jag kan dra mig tillbaka.. (gotland kanske)
tack för att du tog dig tid! hoppas att resan tillbaka till Paris går bra med Ryanfuckingair!
Tack själv! JAg vet att resan kommer att bli hemsk, ryanair är förmodligen skälet till att människor köper egna jetplan. JAg blev ju muddrad på hit vägen, fy så obehagligt, det var liksom en kvinna som gjorde det.. det hade ju känts mer bekvämt om det var en man.. men men shit happens! God fortsättning alla glada
Skutt

3 comments:

Anonymous said...

nissan micra heter det och du betyder inte ngt för mig heller:P

Anonymous said...

Kul att jag tog mig upp på listan tillsammans med "alla jag träffat på jobbet eller privat" täcker ju in typ ...alla...

HOppas Du FÅr ETt TRevlig NYår
/Olle

Ullton said...

hahaahaa krama bilen från mig.. finns verkligen inte opel micra.. är du säker.. dig har jag ju förresten både träffat på jobbet (ditt) och privat. ville du ha en egen lista eller? Lexus och utflykts listaan