Thursday, November 13, 2008

Vackra vackra människa

I somras slutade jag jobba med några vackra tjejer som bor på ett gruppboende. Idag var jag och träffade en av dessa vackra fina på hennes arbetsplats.
JAg köpte julklappar till en massa människor, och hon slog in paket på löpande band.
Hon var också glad att se mig, och jag blev påmind om hur mycket jag tycker om henne och om hur fint det var att jobba hos dom och ta del av deras vardag.
Grejorna som de säljer är saker som de tillverkar i deras dagligaverksamhet, dessa grejor skulle lätt kunna säljas i en fin butik på biblioteksgatan.
När jag efter två timmar gick därifrån med kassar fyllda av skatter, föll det en tår, för tiden som var.
Känner en tacksamhet för att jag genom mina jobb fått träffa och lära känna alla dessa underbara.

1 comment:

Anonymous said...

Änglar träffar man alltför sällan!