Sunday, November 02, 2008

juljuljul

Har pratat med tomten idag, och som vanligt har vi bestämt att vi INTE ska köpa julklappar.
Så nu ska jag börja med min inköpslista.

Min önskelista är som en innehållsdeklaration, det som står överst är det jag mest vill ha.

Diamant av snickaren, Diamant av snickaren, Slott på Gotland, Ett pensionssparande, betald semester.
Dessa saker står allihop överst, dvs de går inte att rangordna. sen kommer:
Nya skinnhandskar, eller ett presentkort eftersom bara jag vet vilka handskar det ska vara.
En vacker matta till nya lyan.
Ny cyckel, med extra allt.

4 comments:

Anonymous said...

Tomten hotar med Mamma Scans kötbullar! Men där satte tomtemor ner foten! Nån ordning får det va!

Anonymous said...

Du får inga julklappar eftersom du inte vill vara med på vår orm =)

Man undrar hur det ska bli när du och snickarn´ får egna små ungsuddar? Vart ska ni fira jul då?

Din svikare =)

Ullton said...

Klart att det ska vara Mammas köttbullar!!
- Jag kommer att fira varannan jul med er när Snickaren sätter en diamant på mitt finger! Det kan du ju hälsa honom By the way.. Julklappsormen verkar rolig, och jag ska spara min sista visdomstand så rörpularkussen kan få den!

Anonymous said...

Hahaha... då blir han säkert glad. Jag hade en kollega som avskydde naglar. En morgon när hon kom till jobbet så låg där en hög med avklippta naglar, inklusive tånaglar, på hennes skrivbord. Det var inte jag som klippt mig men jag skrattade gott åt henne och hennes uttryck i ansiktet. Jag antar att vi får se samma skepnad på vår rörpular-fejja... I alla fall på hans sambo =)