Sunday, November 23, 2008

en mörad biff tack

Efter ett 25 timmars pass ledde jag i godan ro min cyckel hem. Det var moddigt på vägen och man vill ju inte riskera en olycka..
Sista biten hoppade jag ändå upp på cyckeln, efter 5 meter sa det pang, och jag gled som en förvånad säl på asfalten.
Jag tappade luften, men var ok.
Efter en stund märkte jag att jag hade ganska ont, och antagligen har jag brutit ett revben.
nu sitter jag här med en halsduk lindad kring min sargade kropp.
Allt gör ont.
Har aldrig tänkt så mycket på mina revben förut, men nu tycks de påminna mig om varje andetag.
HAr konsulterat en läkare som konstaterade att det kommer att göra ont ett par månader.
Känns bra när vi ska flytta snart.
Stackars mig.

2 comments:

Anonymous said...

Stackars dig, men det är ju tur att du har en sån stark och snäll snickare som bär mer än gärna din andel. Annars kanske du ska smöra in dig hos hans kusiner. De ställer säkert upp - mot viss betalning förstås...

Ullton said...

Jo lite synd är det allt om mig, men jag har ett fantastiskt läkkött och räknar med att vara smärtfri innom kort!
Kussarna är väl ganska dyra?