Wednesday, October 29, 2008

barndom

Min mamma bar 4 barn under sitt hjärta under loppet av 6 år, detta är en bedrift värd att beundra. Självklart måste detta varit lite av en pärs för min pappa också, men som mamma så klokt säger: Barn tar inte bara energi de ger också en massa energi!
Det dök upp ett barndomsminne idag. Ni vet hur det var, när man var liten och vaknade mitt i natten och kanske hade man drömt något och man behövde en förälder för att känna sig trygg.
Jag minns hur jag som litet barn vaknade upp och huset var stort tyst och mörkt, man tog Nanna och gick i halvsömn mot sin trygghets rum.
När man väl kom dit fick man höra att det var fullt, då det redan låg tre barn mellan mamma och pappa och sparkade.
Även om det inte alltid var helt sant så sa man då att man drömt en mardröm, någon lyfte då på täcket och man kröp in.
Var man sist låg man vid pappas fötter, kanske är det därför jag uppskattar min egen fotsvett.
Det doftar trygghet.
Alla min blivande 27 barn ska få sova hos oss.
Myspys

No comments: