Thursday, July 24, 2008

Ullton rasar

Enligt DN debatt igår framgår det att skilsmässor är dåligt för barn, detta är jag beredd att skriva under på. Jag tror säkert att det är jätte jobbigt att vara skilsmässobarn. Författaren hänvisar till forskning att dessa barn röker mer och begår fler brott än andra.
Vidare står det också i artikeln att barnen inte tycker att det spelar någon roll om föräldrarna är kära eller inte bara mamman och pappan bor ihop.
WHAT?
Detta låter vansinnigt, vad är det för värld vi ska presentera för våra barn?
Självklart kan kärleken ta slut, och självklart kan det visa sig att föräldrar kanske blir bättre och lyckligare föräldrar på varsitt håll.
Jag har ju inte någon egen erfarenhet av detta då jag vuxit upp i Bullerbyn, med en far som allt som oftast severar min mor frukost på sängen. Jag har aldrig sett mina föräldrar bråka, eller lägga hand på varandra, jag har aldrig heller sett dom hångla (thank you God). Men jag har sett deras kärlek. Den lyser igenom var gång de ser på varandra, och det är det vackraste jag vet.
Tro det eller ej men det har också inneburit en stress, i vår familj skiljer man sig liksom inte.

Jag tycker att det är vansinnigt det som skrivs i DN, men efter lite efterforskningar har jag förstått att det är en bunt människor från KD som står bakom artikeln.
Fy satan att stoppa in människor i ett fack på det viset KD.
Bara så ni vet har jag haft två underbara föräldrar ändå började jag röka tidigt, åkte dit för snatteri när jag var 15, konsumerade hembränt i parti och minut.
Vad mer dumt jag har gjort kommer jag inte skriva här eftersom mamma och pappa läser..

Men istället för att klanka ner på människor kan vi inte istället utgå ifrån att de vet vad som är bäst för dom själva och sina barn just då?
Alla vuxna får väl ta ansvar för sitt? vilket I-landsproblem!
Barnen svälter fortfarande i Afrika, oberoende på om deras föräldrar bor ihop eller inte.
Kan man föresten bo ihop, när man inte har någonstans att bo?
Satans KD.

No comments: