Friday, July 25, 2008

PRAO

Idag har jag agerat Prao-elev hos snickaren. De håller på att totalrenovera ett hus i Bromma.
först åkte vi till en järnaffär och shoppade, fast jag måste säja att det inte direkt var någon rolig shopping, men sågklingor och damsugarfilter fick vi med oss.
Jag kände mig lite "snickrig" när jag gick runt i affären, fast det var nog ingen där som tyckte att jag såg snickrig ut. Dessa affärer öppnar 06:30, varför gör inte HM det?
Väl på jobbet skulle det fikas, kaffekopparna hade stått ute över natten och inte hade det varit i närheten av en diskborste på länge. Men jag fick dock lite vatten att skölja ur koppen med och så diskade jag lite med pekfingret.
Kände mig fasligt manlig och hade jag haft en pung hade jag nog rafsat lite på den.
Sen började vi jobba, eller jobba jag fick dammsuga medans den Snickaren höll på med farliga maskiner.
Efter jag har damsugit så fint börjar han att såga innomhus så allt blev skitigt igen (tacksamt arbete)
Sen blev jag limansvarig när vi skulle lägga gipsplattor på golvet, jag tog mitt arbete på stort allvar och limmade och försökte göra vackra mönster.
mellan limmningarna försökte jag sniffa trälim, fast helt utan resultat.
Sen lunchade vi och Snickaren fick rart köra hem sin fina Prao-elev.
Det var en spännande dag.

No comments: