Thursday, July 03, 2008

käften nu! Bengen kommer..

Ni vet när man står där och är tagen på bar gärning.. adrenalinet pumpar runt, och hjärnan kan inte sortera något alls.
När jag och Snickarens syrra åkte söder ut hände detta.
Vi höll en jämn hastighet som låg på gränsen till att vara jäkligt olaglig. Vi svänger in för en burgare på MAX i Nyköping. När vi parkerat bilen är det en annan silverfärgad bil som svänger upp precis bakom.
Ur bilen kliver en stilig poliskonstapel. Han börjar ropa på oss och vi fattar ingenting, jag tänkte att kanske en lykta eller något var trasig..
Polisen- Hej tjejer nu har jag följt efter er i 1,5 mil, och det har ju gått väldigt fort, och sen är det ju vejningsplikt i rondeller..
Snickarens syrra- shit, är lite stressad..
Polisen- Men ni ska ju in och äta..
Vid detta lag tuttar jag upp mig och plutar lite med läpparna som jag tackar Gud för att jag rödmålat..
Han kollar körkortet och håller det bakom ryggen och förklarar att körkortet försvinner när man kör i 140 sen kostar det 4000 också..
Vi ser oskyldiga och sniggsnygga ut..
Sen ger han tillbaka kortet och säger åt oss att köra försiktigt.
Snickarens syrra klarade biffen utan några efterföljder!
Min analys är ju att vi antagligen körde om polisen och han såg vilka puddingar som satt i bilen, och bestämde sig för att följa efter oss.
Man såg det i konstapelns blick
Kan var kär.

No comments: