Tuesday, June 17, 2008

sista natten

Idag var min första dag utan arbete, eller egentligen inte men nu vet jag ju inte var jag ska jobba i Juli.
Drog iväg ansöknigar igår och i morse hade jag inte fått något svar, Snickaren undrade lite käckt om jag ångrat mig.
Så klart jag ångrar mig! Men det jag ångrar är att jag inte krävde högre lön från början, för hade jag vetat att individuell lönesättning inte betydde ett skit, så hade jag inte gått med på detta från början.
Men men man lär sig ju hela tiden, detta blev en dyr läxa för många. Det enda det skapar för mig är jobb ångest. och eftersom jag inte är med i Akassan så måste jag ju jobba.

Men jag har 2 telefon intervjuver i morgon, en arbetsintervjuv nästa vecka, detta är inte så illa pinkat för att ha sökt jobb på en förmiddag.
Är man bara duktig så går allt fint, herregud jag kan ju inte vara ledig jag har ju en snickare att försörja!

No comments: