Sunday, June 22, 2008

Gotland

Snickaren har i ett svagt ögonblick och under vissa påtryckningar lovat att bygga mig ett litet slott. Inget stort och skrytigt utan ett mindre och lättstädat.
Nu i midsommar har jag sett ut tomten, det kommer att ligga på Gotland, vid havet och slottsträdgården kommer att bada av blåeld och kalkstensmurar.

Vi har haft en underbar midsommar med allt gott som hör där till, och jag dog inte skåpbilsdöden som jag trodde.
Det gick utmärkt att sova i Snickarens snickarbil, efter en "nödvändig" tvagning blev bilen som ny och den sköna stora madrassen passade som en handske i skåpet. Efter madrassen var på plats pyntades sviten med ett stort duntäcke och en massa kuddar.
På midsommarnätten kröp vi in i kärleksnästet och skulle sova, men vi höll på att dö blodrusningsdöden då bilen lutade en aning. Men efter att vi vänt på kuddar täcke och oss kunde jag somna med min vallmo i håret liggandes på min Snickares arm.

Midsommar på Gotland går inte av för hackor.

No comments: