Monday, June 16, 2008

Att inte ta skit

Jag är duktig och jag har utbildning, och för det mesta jobbar jag för två.
Mina chefer "missade" att höja oss timmisars lön och facket likaså, efter veckor av påringningar till den lönesättande chefen (som förövrigt inte vet hur vi jobbar, och dom har individuell lönesättning..) Ringer denne man upp.
Jag vaknar av ringsignalen eftersom jag jobbat natt, han förklarar och beklagar att jag inte fått min höjning och berättar att han bestämt sig för att ge mig 300 kr i ökning. Jag säger ok och somnar om. När jag sedan vaknar börjar jag räkna, jag har gått från 104 till 106 kr i timmen.
Ringer sedan till de biträdande cheferna och undrar vad jag gjort för fel i mitt arbete eftersom de valt att nolla mig från början?
De tycker att jag ska vara glad för min höjning och att jag får ta det med den lönesättande chefen, men eftersom han inte går att få tag i skiter jag i det.
Ända tills förra veckan, då jag är inne på den 7 dagen i ett tolvdagars arbetsintervall. Då har jag intro med en ung outbildad tjej, som har 1 kr mindre i lön än jag.
På min arbetsplats har jag mest utbildning och jag jobbar för tre, denna period har jag jobbat 12 dagar i sträck för att verksamheten över huvudtaget ska gå runt.
En av de boende på jobbet säger att man ska vara tuff, modig och stark.
Det var jag idag
Jag sa upp mig.

Någon som har ett jobb åt mig?

5 comments:

SixesAndSevens said...

Fan vad gött! Bra gjort. Önskar jag var lika tuff som dig...

Ullton said...

Jo det känns bra, men jag kanske var det dumt att sluta innan Jag hade ett nytt jobb.. Men faan man måste kunna gå med ryggen rakt.
Fuck them all

nilla said...

helt rätt ullis! du är värd såå mkt mer o varje arbplats vore lyckl att ha dig. snart ringer vårdministern! krams

Ullton said...

Jo du nilla, det känns bra nu, och om jag inte fixar något nytt jobb kan jag ju alltid sälja Snickarens TV.

nilla said...

ja då blir du nog poppis såhär i em-tider... ;)