Wednesday, June 04, 2008

min hjärna är på sommarlov

Har sista tentan på lördag och jag kan inte förmå mig själv att plugga. Jag är liksom blockerad, jag vill verkligen inte.
Hur jag än försöker att säga åt mig själv på skarpen så går det inte, satan att man ska vara så jäkla envis.
Jag har också prövat med lock och plock, men inte ens det hjälpte jag blev bara fattigare.
Men nu när klockan är 22 har jag sett allt som finns att se på TV och jag har gjort fötterna sommarfina, börjat på ett nytt skrivprojekt, plockat i köket, samt vikt tvätt.
Nu kommer det att hända, ska lägga mig och läsa nu.
Det är lite magiskt när det händer, när man känner att inspirationen till plugg kommer.
För det går inte för mig annars, jag läser en mening, förstår den inte, och sen börjar jag tänka på annat.
Önska mig lycka till.

1 comment:

nilla said...

Lycka till! Se ljuset i tunneln (=ett heltidsjobb)..
Fast man ska ju inte gå mot ljuset (=döden)...eller hur var det nu?