Friday, March 26, 2010

jag och fröna växer och gror..

Har fått dille på att plantera, jag håller i detta nu på att dra upp två olika sorts tomatplantor, vidare växer olika sorts sallader, pelargoner, rädisor, mynta och basilika i fönstret.
Redan har de så gröna ömtåliga små liven tittat fram.
Detta njuter jag av, jag går och tittar på mitt verk en gång i timmen och ungefär varannan timme tvingar jag Snickaren stå bredvid mig och titta.
Idag kom jag åter hem med en stor påse från Weibulls och Snickaren såg lite tveksam ut, kanske är han rädd att han inte ska få plats på balkongen.
Jag trodde att tveksamheten var avundssjuka på mina gröna fingrar, och när jag hävdade detta i COOP kön så sa han:
- Men jag har ju sått ett frö i dig.
Kortfattat, jag har gröna fingrar och Snickaren verkar ha en grön snopp.

No comments: