Sunday, March 21, 2010

helgen

I fredags pussade jag så mycket bebis att jag nästan började producera mjölk. Den lilla gossen med en ängels namn var hur gullig och tjock som helst, han påminde lite om Karelin.
Sen har jag varit hemma och pussat på en liten vovve som också den hade effekt på mjölkproduktionen.
Var inne i Linköping en sväng med mamma och fyndade fina vintage bebiskläder på Myrorna, härligt att vara på landet där de fortfarande märker kläder med antingen 10 eller 15 kr helt oberoende var de kommer ifrån.
Jag och mamma har inventerat mina gamla barnkläder och nostalgin var kännbar.
Vidare har jag bara ägnat mig åt sån´t man gör på landet, fixat med hästar och höns, hackat is så att vattnet rinner av vägarna ordentligt, ätit grönsaker från i somras och lyssnat på P1.

No comments: