Sunday, July 12, 2009

aina

När vi satt på balkongen såg vi en snubbe som slog in ytterdörren (tjockt glas) med sin knytnäve. Det var inte i vårt hur utan i huset mittemot.
JAg ringer polisen då jag inte skulle vilja ha en kille som slår in tjocka glasdörrar i min trapp. Polisen var jättetrevlig och sa att de skulle komma så fort dom kunde. Efter en timme ringer jag igen, för tänk om killen dödat sin fru och kanske har ett litet barn bevittnat det hela.
Nu är polisen inte trevlig längre, utan säger att det antagligen in´te hänt något eftersom jag är den enda som har ringt.
Denna logik förstår jag inte, så jag undrar hur många olika människor som måste ringa för att polisen ska komma.
Om jag har inbrott måste jag be mina grannar ringa och anmäla samtidigt för att få hjälp. Eller om jag blir våldtagen? räcker det med om en förbipasserande ringer eller måste man knacka dörr och be fler att ringa? Eller om man bor på landet där det inte finns några grannar, hur gör man då?
Hela upplevelsen kändes lite skrämmade då man tror att hjälp kommer när man ringer 112.

1 comment:

Eleonor said...

Ja du det är sjukt! jag har oxå ringt än gång när jag såg en misshandel, dä frågade polisen om inte jag kunde stoppa "bråket"