Tuesday, May 26, 2009

bullmormor

Ibland tänker jag på hur jag kommer att bli som bullmormor.
Jag ska ha stora lite längre bröst, grått snyggt hår, dofta chanel, och sen ska jag ha en lång kjol med en massa barnbarn hängandes i.
Jag ska knäppa mina händer över hjärtat och le precis som farmor gjorde och som pappa gör.
JAg ska baka bullar, och dricka kaffe på balkongen samtidigt som jag fasar över hur läget står till i världen.
Jag ska gnabbas med Snickaren för att sedan stryka honom över kinden, och då ska kärleken glimma i mina ögon.
Eller så rymmer jag med poolskötaren till Mallorca, och blir härligt orange/brun.
Man får se hur det blir.

7 comments:

Anonymous said...

POOLSKÖTAREN...

Anonymous said...

Håller med, poolskötaren!!!

Anonymous said...

Run with the pool-guy!

nilla said...

hahha anonynous har uppenbarligen inte sett dig o snickarn tillsammans. vit är ändå finare än orange!

Anonymous said...

Orange is nice! Brown is better!

Ullton said...

Nu är det så att poolskötaren heter Bernt och är 67+ så jag stannar nog med Snickaren.. Är det Jonas som är här och härjar anonymt? hahaa

Anonymous said...

Men varför vill man rymma med en poolskötare som är 67+ OCH heter Bernt? Vet Snickarn om det?