Monday, August 25, 2008

mitt nya jobb

Idag har jag jobbat 12 timmar, och jag är inte ens trött! Det känns otroligt.
Dagen började med en underbar cykeltur på grönafaran från kransen till Östermalm, tänk att det går fortare att cyckla än att ta tuben.
Stockholm är så vackert på morgonen, vi klimatsmarta följer som ett lämmeltåg de sträckade cyckelbanorna som följer liljeholmsbron, vidare uppför Hornsgatan sen förbi slussen och slottet, åker förbi standvägen 9 där mon farfars bror bodde och strax efter det är jag på jobbet.
När jag åkte hem idag hade solen gått ner, och staden jag bor i var om möjligt ännu vackrare.
Jag älskar mitt liv.

2 comments:

Vi på Kantarellen said...

Låter underbart... och bara lugn, inom fem år finns jag och Stephan i närheten. Var så säker! För i Nybro kan man ju inte dö. :-)

Ullton said...

Dör inte folk i Nybro?!=)