Tuesday, December 11, 2007

Sin vana trogen

Jag har sällan varit så arg på mig själv som de senaste dygnen, jag är så satans slarvig.
Så slarvig att jag kryssat i fel ruta när jag gjorde mina universitetssökningar. Så kommer jag inte in på mitt förstahandsval, där jag för tillfället ligger som reserv så är jag förvisad till en öde ö (gotland)
Inte visste jag att KI hade ett distansprogram där?

Kuken skulle man kunna säga.

Så idag har jag ringt alla myndigheter som jag vet på finns och sökt med ljus och lykta efter genvägar eller gräddfiler.
Och i detta byråkratiska träsk kammade jag noll.

Jag försökte följande metoder för att få som jag vill.
  • Att vara förförisk (gick sådär, VHS Gunilla 57 var inte imponerad över att jag hade D-kupa)
  • Att hota (Gunilla hade hört värre, och verkade totalt orädd både om sitt jobb och sin familj)
  • Att vara gullig (Gunilla är antagligen en sån där tant som har 14 marsvin och sju katter som är betydligt gulligare än jag)
  • Att gråta (det gick inte)
  • Att muta (Gunilla är antagligen miljonärska som är allergisk mot choklad.)

Jag får nu stå mitt kast, och hoppas att jag kommer in på mitt förstahandsval, det är ju bara 27 kandidater före mig som jag hoppas insjuknar i konstiga tropiska sjukdomar.

Leve livet, kungen har slarvat bort sig själv.

igen.

4 comments:

Anonymous said...

Ullis, Gotland är faktiskt inte så tokigt.. Kram

Ullton said...

GOtland är säkert trevligt på sommaren om man är ett får.. hahaha nej vars, men jag bor ju med min finaste snickare här nu. så det blir inget med Gotland

Anonymous said...

ok, jag förstår.. Men om du kommer så lovar jag att ta hand om dig...

Ullton said...

Bor du på gotland?