Wednesday, November 14, 2007

vanor/ovanor

Vissa beteenden som jag har kan jag inte reda ut om det är vanor eller ovanor. Det ena ordet är ju positivt och det andra är ju negativt. Rökning ser jag som en vana, dvs något som jag gör varje dag och något som gör mig glad. Andra kanske skulle kalla det en ovana, men inte jag.

Ett beteende som dock är ny för mig är att gå upp före klockan 8 på helgerna. Nu när jag nästan alltid sover hos snickaren är alla helgmorgonbestyr färdiga okristligt tidigt.
Han vaknar alltid tidigt, hur sent vi än varit ute och oberoende hur mycket alkohol som runnit ner i våra torra strupar.
Jag är lika förvånad varje gång, detta måste vara en ovana. Min pappa som är pensio sover längre på morgnarna än vad jag gör.
Jag säger inte att det är dåligt, men vad kommer här näst?

Kommer jag att uppskatta att putsa fönster?
kommer jag ha pengar kvar i slutet av månaden (risken är nog inte överhängande)
håller jag på att växa upp?

2 comments:

Anonymous said...

Fan vad kul att man kan följa din blogg igen Ullis! Alltid kul läsning :-)

Ullton said...

It´s only for you baby!