Sunday, November 25, 2007

O´fucking Leary´s

Skulle bjuda mitt finaste på lunch här om dagen. När vi kom in till stan insåg vi ganska snabbt att vi inte var ensamma. Människor ystade runt som vansinniga, jag tappade allt lust till shopping och höll därför budget.

När Snickaren hade varit inne i alla affärer som hade sladdar och sådant så skulle vi käka. (har ni föresten tänkt på så uppgivna alla kvinnor ser ut i dessa affärer, man är dit släpad mot sin vilja och fösöker göra små uppskattande hurrar rop, när medelålders män står och spelar på låtsasgitarrer.)

Alla lunchställen var smockade så vi styrde vår kosa mot O´Learys inne på centralstationen. BIG misstake!
Det tog bara 40 minuter att få maten och då var det självklart fel mat. Jag fick vad jag skulle fast det var inte vad jag hade hoppats på.
Hamburgaren såg så ledsen ut att man inte visste om man skulle krama den och viska några tröstande ord eller om man skulle äta upp den. När Snickarens mat kom så saknades huvudingrediensen i hans beställda rätt, men vid det här laget var han ju så hungrig att allt slank ner, tallriken också.
Servitrisen hade vett nog att bjuda Snickaren på hans mat, vilket gladde mig mest eftersom det var jag som bjöd...(ibland har man tur)

På kvällen gick vi till stammistället här i kransen, servicen är ypperlig och man får hur god, snygg och vällagad mat som helst.

ALLIHOPA NU !
Aldrig mer O´fucking Leary´s

2 comments:

Madde (maddepladder) said...

Jodå, jag va där senast igår och hade mkt trevligt. Kanongoda Cosmopolitans och en Death by Chocolate (som en milkshake fast med alkohol) slank ner. Maten har varit kanongod de gånger jag käkat där också! Fast Jag misstänker att det är en viss skillnad mellan O'learys på Drottninggatan, Norrköping och O'learys på Centralen, Stockholm?! ;-)

Ullton said...

Madde, du har så rätt o´learys i norpan är trevlig, men detta i sthlm var något i hästväg.
MEn men man kan ju inte lyckas jämt, men billigt blev det ju.. hehe kram