Tuesday, July 03, 2007

hur man tinar frusna damer

Några tanter på jobbet satt på verandan och frös, det klagades lite på draget och vädret.
Jag sa
- Tänk på när ni var unga och låg i en stor famn på en höskulle någonstans, då blir ni nog varma igen!
Samtliga damer blev rosiga om kinderna och fnissade som tonåringar
sen sa en av dom
- Du vet hur man ska sägat du!
jag
- Ni blev ju varma eller hur?
Sen började de tala tyst med varandra och fnissade till mellan varven, jag antar att de berättade om de olika famnarna de legat i.
Äldrevård när den är som bäst.

7 comments:

Madde (maddepladder) said...

Du är så skön Ullis! Säkert en frisk och välbehövlig fläkt hos tanterna och gubbarna! :-)

Ullton said...

Det är så skönt när man kan pigga upp dessa unga människor i gamla kroppar!

Guggan said...

Åh vad härligt. Hur gick det med läppstiftet. Hade du det röda läckra!

Ullton said...

Jajjamensan Guggan, det röda slår allt!

en av mammorna.... said...

Halloj Ullis.
Ha Ha Ha Ha......Du är för skön!
Jag tror att du har hamnat på rätt plats även om jag kommer att sakna dig i Paris.
Ha en skön sommar.
Kram Kram

Ullton said...

En av mammorna.. vem är du?"! ge dig till känna!

en av mammorna...... said...

Ha ha ha ha ha.......nu blev du allt litta nyfniken va hi hi.....
Jag är en mamma på 34 vintrar som har två blonda flickor på 8 & 6 och vi har sommarlov i Malmö......
Ha en fortsatt trevlig sommar!!
Många kramar
Camilla