Thursday, April 29, 2010

Fucking 3

För en tid sedan valde jag att säga upp en abonemang hos 3 eftersom jag skulle spara ca 450 kr på att ha tele2 snackis. Jag talade med kundtjänst och de var så ledsna över att jag skulle säga upp men looovade att allt skulle gå smidigt och att jag inte skulle märka övergången.
Så i går när jag slår upp min ögon så står det inaktivt usim på mobilen, och telefonen är död. Hela dagen dirigerar jag alla samtal från avdelningen jag jobbar på och tänker att jag ska köpa ett kontantkort, på vägen hem eftersom mitt snackis abonemang inte kommer att starta förrens om 10 dagar. När jag väl sitter där med mitt lilla teliakontantkort samt en extre påfyllnadscheck för hundra kr så är ju självklart min telefon operatörslåst och inget funkar.
Då tar jag tuben och går med raska steg upp för Götgatsbacken in i trebutiken, väl framme har jag så mycket sammandragningar att jag inte kan visa min vrede förrens magen blivit normal igen.
I kassan står en tvålfager ung man med ett säljleende på läpparna och säger:
-Heeej vaf kan jag hjääälpa diiig meeed?
Sen ser han min blick och inser att mötet med sista kunden för dagen kommer vara allt annat än angenäm, och leendet försvinner.
Jag förklarar min situation lugnt och pedagogiskt, och den tvålfagre ser mycket stressad ut.
När han väl öppnar munnen för jag sammandragningar igen för det låter så jävla dumt, detta är servicen jag får.
Jag får betala 350 kr för att låsa upp min telefon. För den summan skickar han en kod till mig om en MÅNAD, tills dess ger han mig ett annat simkort att använda i min mobil för bara 250 kr. Så att avsluta ett abonemang kostar 600 kr och tar en månad.
Då informerar jag den tvålfagre att det kanske vore bra att informera kunden om detta när man byter så att man kan planera övergången lite bättre. Vidare frågar jag om vad de tjänar på att ha det på detta viset eftersom det enda de kan få är ju missnöjda sura kunder.
Men kunderna brukade bara bli lite sura svarar han då, (inte lika sura som jag?)
Men för att vara snäll så bjuder han på kontantkortet... Och jag svarar med att jag vill säga upp samtliga tjänser hos 3, då säger han ring kundtjänst, det är inget jag kan hjälpa dig med här.
Först då kommer vansinnet, jag bräker på bredaste östgötska till samtliga kunder i affären att de borde tänka en gång till innan de köper något i butiken. Sen ringer jag kundtjänst och säger upp allt.

2 comments:

Anonymous said...

Hej ”Ullton”,

Vi på Tele2 vill bara kolla med dig om det var en nyteckning med nytt mobilnummer eller en portering med samma mobilnummer som du valt att göra från 3 till oss?
Orsaken är den att om du gjort ett avtal på portering av ditt mobilnummer från 3 till oss måste numret vara aktivt för att vi ska få flytta över det till oss.
Är det en nyteckning med nytt nummer kommer det inte vara några problem.

Du får gärna mejla mig på michaela.lindell@tele2.com pm du har några frågor eller funderingar.

Med vänliga hälsningar

Michaela Lindell, Tele2.

Bätty said...

Skojar du Ullton, tänker du lämna ett sådant här fantastiskt företag som letar upp i alla bloggar som skriver illa om företaget.

Spokey!