Saturday, April 24, 2010

frissan




Har hittat en fin fin frissa i kvarteret, hon har både gesäll och mästarbrev. Igår var jag där och klippte lite och i dag ska jag dit och lägga i lite färg. Kanske i flera år nu har jag haft samma frissyr och samma färg och nu ska jag slå till på något nytt.


Jag hörde min egen röst som sa: Jag vill vara blond i grunden men gärna med lite onaturliga inslag. Jag såg hur frissan vaknade till och blev lycklig, hon började genast inventera färgburkar och planera...


Kanske är det någon kris, eller kanske är det så att jag håller på att förvandlas till Tabita, min mammaidol på många plan.
nu lite mammagött

2 comments:

Bätty said...

Oh hjälp?! vad blev det för färg?! o vad säger snickarn o ditt ofödda barn. tänker du skrämma slag på det stackars lilla flickebarnet =)

Ullton said...

Håret är blont med lite lila i så det är inte så farligt, klippa hockeyfrilla gör jag när bebisen kommit=)