Friday, October 23, 2009

Botox

Började måndagen med att åka den "lite" längre vägen till Uppsala, den via Rimbo. Eftersom jag är en lantlolla är jag synnerligen enkel att lura på villovägar, därför blir jag extra orolig när Chauffören börjar säga : JAg undrar om vi åker rätt.
Vi var både rätt och fel, efter att O hade pratat med " hon som vet allt" kunde vi konstatera att vi var på rätt spår, problemet var bara att vi borde åkt hemmifrån tidigare.
När klockan var 09:05 kände jag mig lugn O hade försäkrat att det bara var någon mil till Uppsala, och då skulle vi hinna för jag skulle ju vara på Akademiska 09:30. Då dök skylten upp Uppsala 70.
Vi blev "lite" sena men jag fick komma in och få behandling.
Med andan i halsen lade jag mig på britsen och beredde mig på min förvandling från svettig till torr.
Fick annorlunda bedövning denna gång, de ströp blodet till mina händer och sprutade in bedövning i mina blekblå till synes avlidna händer.
Sköterskan förklarade att bedövningen kunde kännas lite obehaglig, lite som om man fick chili i blodet, eller som att lägga händerna på en spisplatta... Jag tyckte inte att det var så farligt, men det är nog för att jag är så tuff.
Den skönaste känslan jag kännt på länge var nog när de släpte stasen och mina händer gick från dödgrå till röda.
På vägen hem bestämde jag och O gemensamt att vi skulle ta motorvägen till Sthlm, då jag skulle till min nya praktikplats, och inte vill bli sen första dagen.
Genast åker O fel och börjar fundera högt att vi kan faktiskt åka mot Märsta och finna en genväg längre fram. Jag ser tveksam ut och O gör en usväng och för oss på rätt väg igen.
Jag hann.

6 comments:

Bätty said...

Jag tror den där O vill lura ut dig på farligheter...
Lova mig att du aldrig mer sätter dig i dennes bil. Ska sparka på Snickarn att det är han som skjutsar dig nästa gång.

Håkan said...

Eller så ska hon ta eget körkort nån gång?

Bätty said...

Fast, Ullton är ju knappt byxmyndig... :))
Jag tog naturligtvis körkort när jag var 18. Men om man ska giftas in i den här familjen så är det kutymt att vara en slow-starter på körkort :))

Håkan said...

Vänta nu, är det du eller jag som är ingift? Och vad jag vet så är inte Ullton ingift ännu - åtminstone har inte jag varit på nån förlovningsfest?

Ullton said...

Självklart ska jag ta eget körkort, men eftersom jag är en klok samhällsmedborgare ska jag lära mig höger och vänster först.
Och jag är tyvärr inte ingift, snarare insyltad =)

Bätty said...

Ullton, det finns visst röda och gröna strumpor som du kan sätta på dig.

Och Håkan, både du och jag är ingifta. Och Ullton är det snart. Bara Snickarn får tummen ur - you know what... ;-))