Saturday, August 29, 2009

mera bröst

Med risk för att både vara personlig och privat måste jag ändå delge en upplevlse som jag tycker har visst underhållningsvärde.
Jag har alltid haft stora problem att hitta en BH som passar. Detta leder i sin tur till att jag drar mig in i det sista att köpa plagg av den sorten.
Men nu i veckan brast bygeln i den sista och en shoppingrunda blev ett måste.
Jag har under alla år av någon anledning fasthållit att jag har samma BH storlek som jag hade för tio år sedan, jag kan säga att jag nu vet bättre.
Efter att ha prövat alla BH:ar i min "fantasistorlek" sod jag nästan och grät i provhytten och ett vänligt affärsbiträde tog mig under sina vingar.
- Vilken storlek har du?
- Eh 85 C..
- eee haha Nej det har du inte!
- Jooo
- Ta på din gamla Bh och hoppa.
vilket jag snällt gjorde, och båda brösten hoppade ut.
- Där ser du, den är för liten..
- Nej det ska vara så, man pillar bara in dom igen.
Vid detta laget kände jag att jag försvarade mig in i absurdum.
- Vänta här jag ska hämta en BH som kommer att passa.
Biträdet kom tillbaka med ett plagg som såg ut att vara för kor.
- Den där är alldeles för stor!
- Nej då, på med den.
Och döm till min förvåning men den satt jättebra, och jag kände inte ens att jag hade bröst.
Jag kan hoppa upp och ner och stå på huvudet i detta skruvstäd.
Ibland undrar jag varför jag fortfarande har rösträtt.

1 comment:

Bätty said...

HAHAHA... vilken affär var du inne i. Jag måste bara gå dit och säga att jag har storlek 75B och se deras ansikten.