Tuesday, August 25, 2009

ett bröst är ett bröst är ett bröst

Innan matchen på Råsunda i lördags satt vi som vanligt på Läckergomen och analyserade. Snett mittemot mig satt det en stor råbarkad kille, (som antagligen arbetade svart som dörrvakt på svartklubb och åt barn) Jag kände hela tiden att han satt och stirrade på mina bröst, och eftersom vi studerar genus just nu störde det mig lite. Men eftersom jag satt skyddad av min ståtliga Snickare och hans Pittbull vän O kände jag mig lugn.
Plötsligt börjar den stirrande barnätande mannen prata med mig.
- ööh öhh duuu
Ullton- ehh va?
- Snygg tröja hörrruuu.
Ullton synnerligen syrligt-Tack.
- Öhh duu, var har du köpt den någonstans?
Ullton- I AIK butiken.
- Snygg hörrruuu.
Ullton- Tack igen.
Jag trodde att faran var över, och att det inte skulle behöva utbryta några testosteronfyllda meningsutbyten, och jag läser vidare i min tidning.
Men efter 2 sekunder lutar han sig framåt och säger som om det vore en normal komplimang.
- Snygg tröja, och snygga stora bröst, jag har kollat på dom länge nu.
Ullton något chockad och väldigt syrligt - Ehh men det var ju trevligt.
Pittbullvännen O räddar dagen och undrar om snubben aldrig sett ett par pattar förut.
Snickaren säger inte någonting, och jag börjar undra om han hörde vad som pågick.
Väl ute berättar jag för honom och undrar varför han inte hoppade upp på bordet och skyddade sin lilla princessa?
Snickaren- Men vad skulle jag göra? -säga att du inte hade stora bröst?
Mitt genus tänk började att snurra men sedan insåg jag ju att Snickaren inte behöver försvara sin Princessa eftersom jag gör det så bra själv.
Det känns ju liksom mer jämställt.
Ja nu förstår ni vilket trevligt folk man kan stöta på i Solna en lördagsmatch.
Nu ska jag och mina bröst åka till COOP, det är ju löning.

3 comments:

Bätty said...

Du Sis... jag tycker att du ska ge tusan i att gå på sådana där trista tillställningar. Du har ju nu verkligen fått bevis på att folk som gillar fotboll tillhör en lägre rang liksom... neanderthalare liksom. Nästa gång får du fråga snubben om han älskar broccoli. Då vet du =)

Ullton said...

hahaha
FAst det värsta är ju att jag ju gilla fotbollen... eller alla små stjärtar som rör sig på planen...=)

Anonymous said...

maste kolla:)