Monday, August 10, 2009

egogirl

I dag fick jag en oväntad semesterdag som var mycket välbehövlig, då vi har tenta om en vecka.
Tentan är i läkemedelsräkning, och man får inte ha några fel.
Detta har varit en nagel i ögat på mig länge, eller ännu värre det har varit en av Snickarens tånaglar i ögat på mig länge ( hans tånaglar väger ett hg styck och ser lite äckliga ut)
Men i dag så började jag så smått och det gick väldigt bra.
JAg satt med öronproppar och räknade och räknade, och för varje tal jag klarade så berömde jag mig själv högt och ljudligt.
Det är därför jag måste plugga ensam, människor står inte ut med hur jag säger:
- bra ullis, du är ju ta mig faan en riktig stjärna.
Eller så mumlar jag bara:
- hmmm jag är så jävla skarp!
På något vis går det bättre att tänka med beröm, ska akta mig bara så att jag inte stör någon på tentan.

3 comments:

Sofia said...

Men det är ju världens bästa sätt att psyka sina pluggkompisar! De kommer att få massor av fel och du kommer att framstå som en än större stjärna! Keep on going, girl!

Anna said...

Vad skönt att se att det är fler som vill ha lugn och ro när man pluggar. Använder själv öronproppar när jag sitter och pluggar det blir så tyst och skönt. Jag koncentrerar mig mycket bättre när jag kan koppla bort omgivningen. Skulle inte klara att sitta på biblioteket eller att skriva en tenta och plugga utan öronpropparna.

Eleonor said...

haha du är ju bara så rolig!!!
Kram på rä och lycka till!!!