Saturday, April 12, 2008

Min studieteknik

Den nu avslutade kursen hade jag inte pluggat så mycket till, detta ickepluggande genererar mycket onödig ångest, men jag KAN inte plugga i tid, det GÅR inte. Jag vet inte varför det är såhär men det är väl bara att inse fakta.
Men igår innan (dagen före tentan) gjorde jag ett ryck, jag sammanställde alla gamla tentor och pluggade på det som förekom mest. Detta visade sig vara ett klokt beslut, för min prognos visade sig korrekt.
Sen satt jag och fina Hedvig och sammanställde vår kunskap och efter en timma ensåg vi oss vara fullärda och avrundade med lite vin på de nyöppnade uteserveringarna på Medis.
Tillsammans med rödvinet marinerades vår kunskap och sorterades sedan med rödvinssömn under natten.

Hur pluggar du?

1 comment:

nilla said...

lite som du faktiskt!