Wednesday, April 16, 2008

Lösning på läktarproblemet

I detta hushållet är vi gnagare, jag bryr mig förstås inte eftersom jag aldrig haft något fotbollsintresse. Men eftersom Snickarens hjärta brinner för AIK håller jag med för husfridens skull, ingen stor uppoffring.
Men händelser runt fotbollen finner jag intressanta.
I derbyt mellan Bajen och AIK fick dom ju bryta matchen eftersom huliganerna kastade in papper och mynt på planen. Det diskuterades bland experterna hur man skulle kunna förhindra detta, och för mig är det självklart, samtliga huliganer på norra läktaren borde ju vara nakna, för på så vis kan de ju inte kasta något, och visiteringen blir enkel.
Tänk er synen, flera tusen nakna pubertala grabbar med begynnande könshår och russinsnoppar!
Den dagen det sker ligger Snickarens säsongskort pyrt till, för då sitter jag på södra läktaren med kikare och popcorn och ett nyodlat fotbollsintresse.

2 comments:

nilla said...

hahahhaha, åh det finns ingen som du!

Ullton said...

och tur är väl det..