Wednesday, January 23, 2008

flexibilitet

Min vana trogen, har jag nu hamnat någonstans där jag inte skulle. Det sket sig mästerligt med mina planerade planer, men livet och mitt slarv har fört mig in på nya lite oväntade banor.
Jag studerar nu utredande sociologi vid Stockholms universitet, vad det egentligen innebär återkommer jag med när jag själv har fått mer klarhet i den frågan. Jag trodde att jag skulle läsa kursen, men tydligen hade jag anmält mig till programmet.. som vanligt.

Men det är härligt! Likt ett gigantiskt lämmeltåg vandrar vi studenter upp ur metron för att bli klokare och nyttiga medborgare..

Verkar roligt, spännande och nyttigt och vår första föreläsning hölls av en professor som såg ut och var som en liten dement Leif GW Persson.

Åter till studierna

No comments: