Wednesday, June 23, 2010

valår

Snart ska jag välja vilken sorts mamma jag ska bli, jag sitter här och väger alternativen.
Lattemorsan- Tror inte att det blir så, främst eftersom jag föredrar bryggkaffe och eftersom jag aldrig kommer att bli så smal, blond, väldoftande och neggig till bebisen som lattemammorna i Stockholm är.

Hysterimorsan- Detta är en trolig kandidat, jag är väldigt cool med andras ungar, men nu när kanske världens viktigaste och ömtåligaste unge är påväg så vet jag inte. Kanske är det lite hormoner och så som spökar nu, men vi får se.

Mysmamman- Detta är också en trolig kandidat, ni vet en sådan mamma som bara går runt och myser och ser helig ut. Dock kommer jag nog inte ha samma grace som en riktig mysmamma, jag ser redan nu hur rolig min kropp kommer att se ut i slutet av augusti.

Träningsmamman- Detta är inte en trolig kandidat, eftersom jag helt saknar sådan karaktär.

Klumpmorsan- Här börjar det likna något, jag ser mig själv i framtiden som den mamman som alltid glömmer galonbyxorna när jag lämnar på dagis (inte för att det kommer att spela någon roll, om min dotter blir som jag, för jag var alltid jätteblöt under galonen) Jag kommer att bli mamman som skickar med sistaminutenmatsäck från pressbyrån, mamman som klipper bort sitt eget tuggummi ur barnets hår, mamman som inte bryr sig så mycket om barnet har sorgkanter under naglarna eftersom det alltid kommer nytt smuts.
Eller så blir det en blandning av alltihop.

Tur att barnet har en far.

1 comment:

Bätty said...

HAHA... Du kan väl öva lite mer på Loppan då. Hon ställer upp så kan du öva på dina kandidatmorsor.

Jag undrar vad du tycker att jag är för sorts morsa... Förmodligen den där snygga, blonda och smala =)