Friday, June 11, 2010

FK

Idag hade jag min andra dust med försäkringskassan, det är inte helt lätt och det slutade med att jag blev så arg att jag grät.
Tydligen är det så att föräldrapengen inte kunde räknas på hela min årsinkomst eftersom jag hade ett 5 dagars glapp mellan mina anställningar, och eftersom jag inte anmälde mig som arbetslös hos arbetsförmedlingen den första av de fem dagarna fick dom räkna lite annorlunda. Konstigt att en årsinkomst kan ändras för att jag inte jobbade 5 dagar på sommaren
Jag som trodde att arbetsförmedlingen var ett ställe man gick till när man sökte jobb, själv hade jag ju redan fixat nytt jobb, men skrev inte på mitt anställningsavtal förrens ett par dagar senare. Men tydligen är inte arbetsförmedlingen ett ställe man söker jobb via, utan någon form av kontrollmyndighet.
Nu löste det sig och jag kommer att få en hygglig mammapeng, men jag blir så förbannad när man själv måste ringa och kontrollera att andra människor sköter sina jobb.
Det samtalet jag hade i dag skulle egentligen skett i slutet av april, och blev endast av i dag eftersom jag ringde igår och bråkade.
Ojojoj
Det gäller att vara om sig och kring sig.
Tänker på alla som inte har förmågan att snacka, hur klarar dom sig?

No comments: