Sunday, September 13, 2009

kvällen

Vi började med mat och dryck på stammiskrogen, och det var trevligt as always. Efter maten var det mest dryck, skvaller och sanningar.
Det är så roligt att bara sitta och prata och dricka vin, men var efter timmarna går vet man att snart händer det, snart får någon ett sms om att det är dax att gå vidare, dax att möta upp.
Jag hatar det, jag vill sitta där i min bubbla och prata och ha trevligt.
Jag vill inte stå och frysa i en kö med människor jag inte känner och inte vill känna. För att sedan ta mig till en bar där kön är lång,och servicen dålig.
Pratet man vill prata förvinner i musiken man inte vill lyssna på. Men igår blev det inte så, vi kapitulerade redan vid slussen och tog tuben tillbaka söder om söder där vi trivs.
På perongen kom en man emot oss, han var helt klädd i Beige, vi noterade beigeheten och log, tills vi såg att han piffat upp outfiten med ett par svarta höga pumps. I sin hand hade han en ICA kasse.
JAg undrar var han hade varit och var han var påväg.

No comments: