Monday, September 01, 2008

my day

Min dag har varit solig.
Livet tar ibland lyckosamma vändningar, inte hade jag trott att det skulle bli så här bra när jag sade upp mig i somras.
Nu arbetar jag som assistent till en varm, trevlig kvinna med en underbar familj. Vi kommer bra överens och vi har väldigt givande samtal dagarna i ända.
Utöver detta får jag en inblick i hur det är att leva med en förvärvad synskada dvs hur det är att mista synen mitt i livet.
Jag förundras varje dag av denna kvinna, och man inser att livet är starkt och att kärlek och familj ser till att man inte ger upp.
Mitt jobb är en ren välsignelse.
Efter jobbet promenerade jag på strandvägen med fina Alex i luren för att hoppa på grönafaran vis slussen.
Stockholm visade sig från sin bästa sida idag.
Faan vad bra jag har det.

No comments: