Sunday, May 23, 2010

Liidningö

En vän till oss sålde hus och hem slet upp sina barn från vackra Örnsberg för att hyra på Liidingö. Alla kallade honom tokig, ja rent av galen.
Igår var vi där för första gången och jag blev så avundssjuk att jag tappade talförmågan. Huset var underbart vackert och smakfullt tiptoprenoverat och låg längst ut på en egen udde. Tomten var fatastiskt och vi ska inte ens tala om bastustugan som låg i anknytning till den vackra nya bryggan. Det var som att bo på ett lyxigt spa.
Alla människor i båtarna som åkte förbi gapade av beundran och avundsjuka. Var man än befann sig på tomten så var det 15 meter till vattnet, helt sanslöst.
JAg var tvungen att säga till familjen att jag tyvärr var alldeles för avis för att ens kunna gratulera.
Jag förstår att familjen lämnade Örnsberg, jag är nästan beredd att lämna Snickaren för ett sådant ställe.

No comments: